frank-jeannette-in-indonesie.reismee.nl

van Ubud naar Sanur

Na de hectische weken op Java doen we het in Bali allemaal wat kalmer aan. We werden om 12 uur opgehaald door onze Balinese chauffeur Henri die ons binnen 50 minuten naar Sanur zou kunnen brengen. Henri stelde voor om onderweg halt te houden bij de Pura Puseh Desa in Batuan.

Een uitstekend voorstel. Deze tempel dateert uit 944 isaka* en mag alleen betreden worden met een sarong. Geen probleem, we kregen van aardige vrouwen allebei een sarong omgeknoopt. Met mijn bergschoenen daarbij was het plaatje compleet. Hoe dan ook, het bezoek was meer dan de moeite waard. Laat de foto’s weer hun verhaal doen.

Henri had nog meer voor ons in petto. Wat we dachten van een bezoek aan een ‘silverfactory’. Alle eerdere bezoeken aan lokale bedrijven in ons achterhoofd leek dit ook een goed voorstel. We hebben genoten. Een kleine ruimte waar een aantal mannen en vrouwen zilver aan het bewerken waren en vervolgens een zaal met verkopers van zilveren sieraden en voorwerpen tegen behoorlijke bedragen. Ook dit moesten we meegemaakt hebben. De chauffeurs/gidsen krijgen een klein percentage wanneer ze toeristen brengen, waarom zouden we dat onze Balinese man niet gunnen.

En nu is het donker geworden en hebben we ons eerste bezoek aan het strand gebracht. Onder de bomen met een zeebries authentieke Balinese fish&chips gegeten. Een limesquash en een Bintang biertje daarbij en het strandgevoel was compleet.

Liefs

Jeannette