frank-jeannette-in-indonesie.reismee.nl

Le Majeur

Het was een stevige tippel van ongeveer 7 kilometer naar het museum Le Majeur. Deze Belgische schilder leefde en werkte ruim 25 jaar op Bali met zijn model en latere vrouw Ni Pollok. Hij stierf in 1958 in Brussel aan kanker aan zijn oor. Zijn Balinese huis werd een museum beheerd door de Indonesische overheid. Ni woonde in dit museum tot haar dood in 1985. De schilderijen zijn in slechte staat. Siliconenzakjes doen dienst als klimaatbeheersing. De villa is de moeite van een bezoek ondanks dat zeker waard.

Ik zag het niet helemaal zitten om weer 7 kilometer terug te wandelen en dankzij de hulp van de caissière bij de Indomaret hadden we binnen de 10 minuten een Indonesische Uber die ons een stuk terugbracht.

We eten niet meer in het hotel, kwestie van duo krampen en diarree na het eten van gisteren. Een tosti in een lunchzaak en daarna terug naar het hotel.

En vanavond in de avondzon langs het strand naar een pizzeria waar we lekker hebben gegeten. Hopelijk deze nacht een ongestoorde nachtrust.

Liefs

Jeannette

Walter

Dat weten we weer

Jan

Aan z’n oor?? Kan dat ook???