frank-jeannette-in-indonesie.reismee.nl

Zomaar een dag in Bali

De laatste dagen van onze vakantie doen we het iets rustiger aan. We zijn beiden geen ‘strandliggers’ maar genieten wel van de zee. Eerst stond er deze ochtend een wandeling naar een tempel in de buurt op het programma.

De Puri Dalem Pengebak ligt midden in een mangrovebos en wordt door veel mensen bezocht voor het Melukat ritueel (melukat betekent in het Balinees reiniging en zuivering van lichaam, geest en ziel, ik heb dit even voor je opgezocht). Het was druk toen we na een warme wandeling bij de tempel aankwamen. We hebben als enige toeristen vanaf de ingang van het tempelcomplex even toegekeken waarna we onze weg vervolgden langs een reigerkolonie naar een supermarkt in het dorp voor wat laatste Indonesische aankopen om mee naar huis te nemen.

Tegen half vijf in de avondzon naar het strand voor een limesquash voor mij en een Bintang voor Frank, het portie frietjes daarbij smaakte uitstekend.

Vandaag geen foto’s van tempels, wel wat sfeerbeelden van het strand.

Het was een fijne dag.

Morgen wandelen we naar het Museum Le Mayeur.